Saturday, February 6, 2010

  TRECEREA DE HITLERISM LA MANELISM . 
 ( POSIBILA VIZITA A DICTATORULUI GERMAN LA ICR NEW YORK )

HITLER nu a fost chiar un pictor fara talent. La Viena pasii sai sau incrucisat cu “degenerati” ca Freud, Gustav Mahler sau Egon Schiele. Incercand sa devina un artist ,el a incercat sa intre la Academia de Arte. A fost respins de doua ori. El dispretueste pe Klimt si Secesonisti, considerand arta lor, ca o insulta data idealurilor artei clasice. Mai tarziu ei sunt trecuti pe lista de respinsi a artistilor decadenti. Cu timpul arta lui HITLER inbratiseaza un stil simplu si elegant bazat pe abstractionismul geometric. In acest stil el realizeaza extraordinarul steag nazist cu zvastica la mijloc. La fel ca PATAPIEVICI el este fascinat de frumusetea estetica a acestui simbol asiatic.
Conceptul sau estetic este realizat prin patronajul unor reale talente ca cineasta
Leni Riefenstahl si arhitectul Albert Speer. La distanta de ani este greu de a face o disociere categorica intre estetica nazista si importantantele miscari moderniste in arhitectura si design including Bahaus . Ele au o radacina comuna in avangarda Vieneza.
Expoziitiile de arta nazista creiate sub ochiul atent a lui ADOLF HITLER au vrut sa corespunda idealurilor artei grecesti. Ele au vrut sa dea un raspuns virilitatii
demonice a raselor inferiore, felationism acceptat insa de domnul Patapievici.
Arta ariana pan germanica a primit un raspuns surprinzator in pan mioritism.
Expozitia antisemitica din vara trecuta organizata de ICR la New York renunta la idealul clasic prefarand un manelism deloc temperat. Renunta deasemenea la puritatea de rasiala ,lasand un cetatean arab sa se amestece cu niste artisti romi recrutati de la marginea canalului timisorean. Fara un plan estetic bine conturat mizgaliturile lor sugereaza un individualim nepotrivit cu linile clare si precise ale manifestatiilor naziste. Lucrarile lumpenilor sunt anti academice. Antisemitismul icerist nu este deloc rigid si puritanic. Intrebuintind un limbaj scatologic si antisocial el nu are nimic comun cu stilul oratoric preferat de estetica nazista. Idealul nibelug german este inlocuit cu vanitatea maidanului. Lucrarea cea mai vizionara, plasata pe un perete intreg poarta denumirea abjecta “Desecrarea Menorei”. Cuvantul Fuck cu rosu singeriu este plasat plasat grafic pe simbolul poporului ales. Trebue remarcat temeritatea simboica a gestului. Puntea de legatura intre doua spiritualitati fascizante, care se intalnesc peste timp si spatiu, este o lucrare unde niste evrei religiosi abia iesiti dintr-un lagar de concentrare sunt tatuati din nou pe brat cu insemnele SS. O lucrrare surprinzatoate prin prin lipsa de intelectualism, pentru niste degenerarati care traiesc din droguri, si dorm in cimitire sau saltele infestate de sobolani, este lucrarea “Patriarhii se pregatesc de un un sex strasnic”. Aici ca intr-o opera Wagneriana cu decorul si montarea de rigoare, se pruduce un schimb sacru. MOSES ai da lui DAVID steaua primind in schimb un penis. Expozitiile germane ca si cea organizata la centrul anticultural romanesc au fost au fost sponsorate de stat.
Sa ne imaginam cu ochii mintii o vizita a lui Hitler la expozitia de la Galeria Romana de pe 3 Avenue colt cu Ant Defamation League. La intrare va fi intampinat de Presedintele de Onoare ( si de facto )al Institutului Cultural Roman, Traian Basescu. Chelia dictatorului roman, care nu demult a descoperit nationalismul, se va reflecta in cizmele bine lustruite a delegatiei germane.
Vizita va fi scurta. La lucrarea unde rabinii care se reguleaza cu un elefant ,fata i se va inrosi de manie, Va ordona imediata deportarea intregului clan patapievici cu presedinte cu tot, intr-un lagar de concentrare german. La alegere. Motivul se pare lipsa de intelect si inbecilitate ereditara periculoasa. Se svoneste gazarea lui Patapievici si a Basescu si internarea directoarei Corina Suteu.intr-un lagar de femei. Singura actiune culturala la ICR Naw York de la inceputul anului, a fost prezentarea unui film in care Marlene Dietrich canta Lili Marleen in limba germana.
Robert Horvath Deva Cineast New York http://devanewyork.blogspot.com/

http://www.devagallery.com/

No comments: